- Startpagina

- Verkooptrainingen


- Inleiding verkopen

Kenmerken van een verkoper

Werken met doelstellingen


- Telefonisch afspraken maken

Belscript om afspraken te maken

Weerstanden & weerleggingen

Download: belscript


- Verkoopgesprek bij de klant

Fase 1: voorbereiding

Fase 2: eerste kennismaking

Fase 3: warming up

Fase 4: behoeftebepaling

Fase 5: presentatiefase

Fase 6: orders afsluiten

Download: verkoopgesprek


- Offertes opmaken

Download: offertes


- Non verbale communicatie

Lichaamstaal

Houding klant herkennen

Aanraken


- Links




Non verbale communicatie

let op je lichaamstaal tijdens de verkoop!

Er zijn mensen die denken dat iemand met een 'vlotte babbel' automatisch ook een goede verkoper is. Toch zijn woorden alleen meestal niet voldoende om goede deals af te sluiten. Om iets te kunnen verkopen moet je er voor zorgen dat je je afstemt op de klanten en een relatie met hen opbouwt. Voor de ideale verkoper is daarom behalve verstand van zaken en goede woordkeus (lees: dezelfde woordkeus als zijn contactpersoon) ook kennis van lichaamstaal van groot belang.







Een succesvolle verkoper straalt overtuigingskracht uit.

De professionele verkoper laat merken dat zijn product en/of dienst goed is en de moeite waard om te kopen. Hij verstaat de kunst om zich in te leven in de ander en kiest de juiste momenten, de juiste gebaren en de juiste toon om aan de klant te laten weten dat hij betrouwbaar is. Zijn benadering is persoonlijk. Hij kan duidelijk maken, dat zijn product niet alleen goed is of goedkoop, maar dat het ook past bij deze klant.


Afstemming is belangrijk!

Om klantgericht te kunnen werken wil je als verkoper graag iets over je klant weten. Daarvoor hoef je hem geen enquêteformulier te laten invullen, maar hem alleen te observeren en conclusies te trekken uit hetgeen je waarneemt. Door de houding van de klant, de gebaren die hij maakt, zijn gezichtsuitdrukking en zijn blikrichting, kun je veel over hem te weten komen. Als je daar je eigen lichaamstaal op afstemt, is de basis van een succesvolle deal gelegd.


Spiegel jezelf aan je gesprekspartner

Om je op de klanten af te stemmen en om de klanten te doen afstemmen op jou, kan het zinvol zijn de klant te 'spiegelen'. Je neemt in dat geval een gelijke lichaamshouding aan als de klanten. Ook maak je gelijksoortige gebaren en gebruik je ook dezelfde intonatie en dezelfde soort woorden. Zelfs hun manier van ademen neem je over. Spiegelen is een lichaamstaaltechniek die veel effect heeft. Verkopers die dit voor het eerst doen, voelen zich er vaak nogal ongemakkelijk bij. Ze zijn bang dat klanten het zullen bemerken en dat de koop hierdoor afknapt. Als je het echter op een niet te overdreven manier toepast, zal je gesprekspartner het niet merken. In het dagelijks leven doen we het namelijk ook, en dan onbewust. Als we het met iemand eens zijn, nemen we zijn houding en bewegingen automatisch over. Hiermee geef je non-verbaal aan dat je op dezelfde frequentie zit als je gesprekspartner.







Wordt een betere verkoper!

Succesvol Verkopen .nl salestrainingen voor resultaat- en klantgericht verkopen.

Verwezenlijk je ambities! klik hier voor informatie.

De training waarin dit onderwerp behandeld wordt kun je vinden door hier te klikken

Het boek van deze website

Alle artikelen en verkooptools van deze website zijn ook verkrijgbaar in een mooi, duidelijk en overzichtelijk boek. klik hier voor meer informatie





Copyright Succesvol Verkopen .nl 2011 | T: 0299-417891 | F: 0299-417893

succesvol, verkopen, doelstellingen voor een verkoopgesprek, fases in het verkoopgesprek, verkoopgesprek, verkooptrechter, salesfunnel, verkoopmanier, sales, salesschool, salesopleiding, verkoopschool, verkoopopleiding, behoeftebepaling klant, tips, voorbeeld verkoopgesprek, belscript naar bedrijven, verkoopgesprek in 6 fasen, succesvol telefoneren afspraak maken, belscript verkopen, tricks, verkoper, belscript verkopen, gouden beluren, standaard belscript, belscript ontwerpen, belskript, telefonisch, trechteren, afspraken maken, omzet, verhogen, gratis, verkooptraining, salestraining, verkoopplan, acquisitie, opdrachten, binnenhalen, afsluiten, offertes, verkoopuitdagingen, salestips, houding, persoonlijk verkopen, nonverbale communicatie, spiegelen, aanraken, belscript, download, communicatie, communiceren, coaching, acquisitietraining, meer verkopen, effectiever verkopen, effectiever acquireren, tips, tricks, presenteren, salesmanager, opleiding, verkooptruckjes, verkooptechniek, Bert van Gulik, Supportsales, opwarmen, behoeftbepaling, Kenneth Smit, Door, Roel Gerritsen, offertes opmaken, Red Fox Blue, Remco Melis, Krauthammer, NCOI, salesquest, verkooponline, Micheal Hoetmer, incompany trainingen, beter verkopen, hogere verkoopcijfers, verkoopcursus, verkooptijger, salesgoeroe, Brian Tracy, Stephen Covey, goal management, topverkopers, verkopers online, verkopersonline, smart doel, doelstellingen, ideale verkoper, motivatie, motivator, verkoopkans, verkoopkansen, klantenbinding, klanten, klanten binnenhalen, accountmanager, accountmanagement, verkoopbaan, salesbaan, powerpoint, verkoopcijfers, verkoopinzicht, salescijfers, verkoopfunnel