discussieer mee over salesgerelateerde onderwerpen en wordt nu lid van onze zeer actieve LinkedIn groep! klik hier
klik hier om deze website in je favorietenlijst te plaatsen | Krachtige Verkooptrainingen! | print deze pagina | keer terug naar de vorige pagina | koop het boek van deze website
krachtige verkooptraining: 'van lead tot vaste opdrachtgever' | opfristraining: 'sales refreshment training' | workshop: 'succesvol telefonisch verkoopafspraken maken' | workshop: 'krachtige trechter verkoopgesprekken voeren
video: voorbeeld verkoopgesprek (bron: Zibb.nl)
Succesvol Verkopen .nl
PURMEREND NH
Telefoon: 0299 - 417891
Fax: 0299 - 417893
Laat het voor je contactpersoon hét gesprek van de dag zijn!
De enige échte kans om jouw product of dienst aan te bieden en te kunnen verkopen krijg je door middel van het persoonlijke verkoopgesprek, bij voorkeur bij de (potentiële) klant op kantoor. Nu ben jij samen met je contactpersoon immers in de gelegenheid om, ongestoord door andere zaken, samen te zoeken naar mogelijkheden voor een samenwerking tussen jullie bedrijven.
De 6 fases van het verkoopgesprek
Het persoonlijke verkoopgesprek bestaat uit 6 fases, die je alle optimaal dient door te lopen alvorens je een order kunt afsluiten. Deze fases zijn, in de juiste volgorde, de onderstaande:
Het verkoopgesprek volgens de bovenstaande opbouw wordt 'trechtermodel' genoemd.
De bovenstaande fases van het persoonlijk gesprek kun je ook uittekenen in een trechtervorm, waarbij aan de onderkant van de trechter het afsluiten van de opdracht kunt plaatsen. De trechtervorm geeft aan dat je tijdens het persoonlijke verkoopgesprek toewerkt naar de uiteindelijke opdracht. Succevolle verkopers focussen alles wat ze doen en zeggen tijdens het verkoopgesprek op het laatste onderdeel: de opdracht.
Alle fases uit het verkoopgesprek zijn maximaal net zo sterk als de fase ervoor. Voorbeeld: met een (te) minimale behoeftebepaling / inventarisatie zul je niet in staat zijn tijdens de presentatiefase de snaar bij je potentiele klant te raken. Herdoor zul je ook geen opdracht afsluiten.
Wordt een betere verkoper!
Succesvol Verkopen .nl salestrainingen voor resultaat- en klantgericht verkopen.
Verwezenlijk je ambities! klik hier voor informatie.
De training waarin het onderwerp van deze pagina wordt behandeld kun je vinden door hier te klikken
Het boek van deze website
Alle artikelen en verkooptools van deze website zijn ook verkrijgbaar in een mooi, duidelijk en overzichtelijk boek. klik hier voor meer informatie
Copyright Succesvol Verkopen .nl 2011 | T: 0299-417891 | F: 0299-417893
succesvol, verkopen, doelstellingen voor een verkoopgesprek, fases in het verkoopgesprek, verkoopgesprek, verkooptrechter, salesfunnel, verkoopmanier, sales, salesschool, salesopleiding, verkoopschool, verkoopopleiding, behoeftebepaling klant, tips, voorbeeld verkoopgesprek, belscript naar bedrijven, verkoopgesprek in 6 fasen, succesvol telefoneren afspraak maken, belscript verkopen, tricks, verkoper, belscript verkopen, gouden beluren, standaard belscript, belscript ontwerpen, belskript, telefonisch, trechteren, afspraken maken, omzet, verhogen, gratis, verkooptraining, salestraining, verkoopplan, acquisitie, opdrachten, binnenhalen, afsluiten, offertes, verkoopuitdagingen, salestips, houding, persoonlijk verkopen, nonverbale communicatie, spiegelen, aanraken, belscript, download, communicatie, communiceren, coaching, acquisitietraining, meer verkopen, effectiever verkopen, effectiever acquireren, tips, tricks, presenteren, salesmanager, opleiding, verkooptruckjes, verkooptechniek, Bert van Gulik, Supportsales, opwarmen, behoeftbepaling, Kenneth Smit, Door, Roel Gerritsen, offertes opmaken, Red Fox Blue, Remco Melis, Krauthammer, NCOI, salesquest, verkooponline, Micheal Hoetmer, incompany trainingen, beter verkopen, hogere verkoopcijfers, verkoopcursus, verkooptijger, salesgoeroe, Brian Tracy, Stephen Covey, goal management, topverkopers, verkopers online, verkopersonline, smart doel, doelstellingen, ideale verkoper, motivatie, motivator, verkoopkans, verkoopkansen, klantenbinding, klanten, klanten binnenhalen, accountmanager, accountmanagement, verkoopbaan, salesbaan, powerpoint, verkoopcijfers, verkoopinzicht, salescijfers, verkoopfunnel