- Startpagina

- Verkooptrainingen


- Inleiding verkopen

Kenmerken van een verkoper

Werken met doelstellingen


- Telefonisch afspraken maken

Belscript om afspraken te maken

Weerstanden & weerleggingen

Download: belscript


- Verkoopgesprek bij de klant

Fase 1: voorbereiding

Fase 2: eerste kennismaking

Fase 3: warming up

Fase 4: behoeftebepaling

Fase 5: presentatiefase

Fase 6: orders afsluiten

Download: verkoopgesprek


- Offertes opmaken

Download: offertes


- Non verbale communicatie

Lichaamstaal

Houding klant herkennen

Aanraken


- Links




Het verkoopgesprek

Fase 1 van het trechter verkoopgesprek: de voorbereiding

Bergbeklimmers bereiden zich maandenlang voor op de tocht naar de top. Ze kennen niet alleen de route uit hun hoofd, maar nemen ook materialen mee voor elke type ondergrond, kleding voor alle weersomstandigheden en speciale voeding. Voor een bergbeklimmer is een goede voorbereiding 90% van het succes.

Verkopers die het verkoopgesprek ingaan, dienen altijd goed voorbereid te zijn. Ervaring is belangrijk, maar nooit voldoende, en routine, de macht van de gewoonte, kan zelfs remmend werken.

Waarom leidt voorbereiden tot meer (verkoop)succes?

- Je bent effectiever bij de klant
- Je bent zelfverzekerder
- Je wekt vertrouwen bij de klant
- De klant voelt zich serieus genomen


Klik hier om het complete document, met alle fases van het verkoopgesprek volgens het trechtermodel, te ontvangen.


Hoe kun je je verkoopgesprek optimaal voorbereiden?

A) Informeer jezelf

- Bekijk de internetsite van de klant
- Vraag informatie aan bij de klant
- Wat zijn de ontwikkelingen in de branche van de klant?
- Wie zijn de belangrijkste concurrenten van de klant?
- Welke tegenwerpingen om geen zaken te doen kan ik verwachten?
- Lees recente nieuwsberichten


B) Formuleer vooraf je doelstellingen

Wat wil ik bereiken, wat is mijn doelstelling? Stel jezelf voor elke verkoopgesprek opnieuw deze vraag. Je doelstellingen zijn uiteraard SMART geformuleerd.

Een kwantitatieve doelstelling:

- Ik wil 5 argumenten van de klant horen waarop ik mijn bedrijf kan verkopen
- De klant tekent aan het einde van dit gesprek een opdracht voor minimaal XXXX Euro

Een kwalitatieve doelstelling:

- Ik wil dat de klant aan het einde van mijn gesprek mij een blijk van waardering geeft.

- Ik ga ervoor zirgen dat ik minimaal 3 referenties van deze klant ontvang


C) Zet open vragen op papier

Als je je informatie hebt verzameld en je doelstellingen hebt geformuleerd is het zaak de weg te plaveien en open vragen op papier te zetten waarmee je de korste route kunt nemen om je doelstellingen te realiseren.


Enkele tips

- Maak een dossier aan waarin je al je voorbereiding netjes opbergt.
- Je pen en papier zien er representatief uit.
- Zorg voor voldoende visitekaartjes, die er vlekkeloos uitzien
- Stop alleen relevante zaken in je koffer, specifiek voor die ene klant.







Wordt een betere verkoper!

Succesvol Verkopen .nl salestrainingen voor resultaat- en klantgericht verkopen.

Verwezenlijk je ambities! klik hier voor informatie.

De training waarin het onderwerp van deze pagina wordt behandeld kun je vinden door hier te klikken

Het boek van deze website

Alle artikelen en verkooptools van deze website zijn ook verkrijgbaar in een mooi, duidelijk en overzichtelijk boek. klik hier voor meer informatie





Copyright Succesvol Verkopen .nl 2011 | T: 0299-417891 | F: 0299-417893

succesvol, verkopen, doelstellingen voor een verkoopgesprek, fases in het verkoopgesprek, verkoopgesprek, verkooptrechter, salesfunnel, verkoopmanier, sales, salesschool, salesopleiding, verkoopschool, verkoopopleiding, behoeftebepaling klant, tips, voorbeeld verkoopgesprek, belscript naar bedrijven, verkoopgesprek in 6 fasen, succesvol telefoneren afspraak maken, belscript verkopen, tricks, verkoper, belscript verkopen, gouden beluren, standaard belscript, belscript ontwerpen, belskript, telefonisch, trechteren, afspraken maken, omzet, verhogen, gratis, verkooptraining, salestraining, verkoopplan, acquisitie, opdrachten, binnenhalen, afsluiten, offertes, verkoopuitdagingen, salestips, houding, persoonlijk verkopen, nonverbale communicatie, spiegelen, aanraken, belscript, download, communicatie, communiceren, coaching, acquisitietraining, meer verkopen, effectiever verkopen, effectiever acquireren, tips, tricks, presenteren, salesmanager, opleiding, verkooptruckjes, verkooptechniek, Bert van Gulik, Supportsales, opwarmen, behoeftbepaling, Kenneth Smit, Door, Roel Gerritsen, offertes opmaken, Red Fox Blue, Remco Melis, Krauthammer, NCOI, salesquest, verkooponline, Micheal Hoetmer, incompany trainingen, beter verkopen, hogere verkoopcijfers, verkoopcursus, verkooptijger, salesgoeroe, Brian Tracy, Stephen Covey, goal management, topverkopers, verkopers online, verkopersonline, smart doel, doelstellingen, ideale verkoper, motivatie, motivator, verkoopkans, verkoopkansen, klantenbinding, klanten, klanten binnenhalen, accountmanager, accountmanagement, verkoopbaan, salesbaan, powerpoint, verkoopcijfers, verkoopinzicht, salescijfers, verkoopfunnel